Home

Leeftijden

15 mei 2017

De impact van het Circulatieplan op het woon-werk en op het woon-schoolverkeer van afgelopen weken is groot.

09mei17, Visserij

De files blijven groeien šŸ˜‰ .

11mei17, Sint-Lievenspoort

11mei17, Charles de Kerchovelaan


11mei17, Godshuizenlaan / Martelaarslaan

De fiets komt elke dag uitdrukkelijker in het Gentse straatbeeld.
Let eens op de vele nieuwe blinkende fietshelmen, ook buiten de R40.
Let op de vele kinderen, ook in het weekend en in het stadshart tussen de gevreesde tramrails:

07mei17, Geldmunt / Rekelingestraat

07mei17, Geldmunt / Rekelingestraat

07mei17, Brabantdam

05mei, Korte Meer

Raar maar waar, deze jongen genoot van de paardenlatten op de Zuivelbrug:

07mei17, Zuivelbrug

Naast kinderen zijn ook bejaarden steeds nadrukkelijker op de fiets aanwezig.
Net als bij beginnende fietsers is hun rijgedrag trager en onzekerder dan bij de doorsnee fietser:

11mei, Sint-Lievenspoort

06mei17, Sint-Pietersnieuwstraat

06mei17, Sint-Pietersnieuwstraat

10mei17, Recollettenlei

Voor mij zijn kinderen en bejaarden de belangrijkste doelgroepen van het Circulatieplan, zowel als voetganger, als fietser, als tram- en busgebruiker.
Pas als hun zichtbaarheid in het Gentse straatbeeld komende jaren blijft groeien is het plan 100% gelukt.

3 Responses to “Leeftijden”

  1. Hilde Says:

    “De files blijven groeien”.
    Dat is ook te merken aan de Dampoort, meer bepaald aan de lichten om Dok Zuid over te steken van de brug naar de Dampoortstraat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er soms gevaarlijk vind.
    Er staat elke morgen een massa fietsers te wachten om bij groen licht over te steken. Dat is het probleem niet, maar wel als je dan aan de overkant bent. Ik vind de nieuwe inrichting ongelukkig. De paaltjes staan behoorlijk in de weg als je er met een 20-tal fietsers komt aanrijden, en zeker als er dan ook nog fietsers zijn die niet naar de Dampoortstraat willen, maar linksaf willen naar de Kasteellaan. Sommigen rijden langs de linkerkant van de massa de oversteekplaats over en “couperen” vervolgens de fietsers die naar links willen om zelf rechtsaf de Dampoortstraat in te slaan.
    Wat mij betreft mogen een paar gele paaltjes verdwijnen en mag de verfsignalisatie wat anders worden aangebracht. Zoals het nu is uitgevoerd, lijkt het of de wegbeheerder ervan uitging dat de overstekende fietsers mooi in ganzenpas komen aanrijden om dan de nauwe doorgang te nemen. Niet dus.

  2. Frans Says:

    In het straatbeeld verschijnen stilaan ook scootmobiels, maar we staan nog ver van de overrompeling zoals in Nederland.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: