Home

Terminus

24 juli 2017

Fietsen en openbaar vervoer zijn een zeer evidente vorm van “schakelen”.
Hierdoor zijn fietsstallingen aan treinstations een evidentie geworden.
Ook bij de NMBS, jawel.
Degelijke stallingen lokken nieuwe gebruikers, en kunnen – mits een even degelijk weesfietsenbeleid- niet groot genoeg zijn.
Want de fiets wordt hèt stedelijk vervoermiddel van de toekomst, ook voor pendelaars.
Zou dat ook zo werken aan haltes van bussen en trams?
In Zwijnaarde bouwde men aan de terminus van tram 2 een degelijke fietsstalling.
Ook hier telt weer: infrastructuur trekt gebuikers aan.
Dat bleek op de slotdag van de Gentse Feesten:

23juli 17, heerweg-Zuid / Ter Linden

Waar in Gent zijn dergelijke stallingen zinvol?
Enkel aan een terminus in randgemeentes?
Of…?

2 Responses to “Terminus”

  1. SakuraNoMaeNie Says:

    Melle heeft aan de eindhalte van tram 2 al heel lang een degelijke overdekte en verlichte fietsenstalling.
    Vroeger stond er ook zo een aan de halte Schooldreef, sinds de werken aan de N9 heb ik deze echter nog niet teruggezien.

    In Japan vind je geautomatiseerde fiets ‘garages’ welke je fiets ondergronds stallen: https://www.youtube.com/watch?v=pcZSU40RBrg

    Zo’n fietsenstalling bij elke halte van het voorstedelijk gebied en elk knooppunt binnen het verstedelijkte gebied is een droom.

  2. Wouter Van Landuyt Says:

    Fietstallingen bij stations een evidentie? In Brussel hebben ze dat bij de NMBS in ieder geval nog niet door.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: