Home

Mail: N60

13 september 2017

Een mens denkt: wat zou de impact zijn van alle media-aandacht over de dodelijke fietsongevallen van afgelopen weekend?
Zou dat enig nadenken veroorzaken?
Enige gedragsverandering?
Ik vermoed van wel.
En hoop het.
En dan komt zo’n mail binnen:

Van: c g [mailto:cg]
Verzonden: dinsdag 12 september 2017 22:34
Aan: fietsbult@fietsersbondgent.be
Onderwerp: N 60

Dinsdag 12 september 2017 rond 20:30u
Locatie: N60 Oudenaarde >> Gent – brug over E 17

Voor alle duidelijkheid: de vrachtwagen stond gestationeerd, zonder trekker, en dus niet zomaar voor eventjes op dit fietspad langs de drukke expressweg.
Ik brand een kaars voor de fietsers die hier deze nacht voorbij moeten …

7 Responses to “Mail: N60”

  1. Frans Says:

    Het opschrift achteraan rechts op de vrachtwagen is moeilijk af te lezen: “Voor unieke mo(ord)momenten”?
    Undercoverbeelden uit een slachthuis hebben wel meer effect dan een foto op fietsbult.

  2. Bicky Says:

    Direct bellen naar de politie lijkt me de enige correcte oplossing. dan nog een mailtje naar transportgroup-tph

  3. Hilde Says:

    Die staat dus niet gestationeerd, maar geparkeerd 😉


  4. Ik fiets al ruim 10 jaar elke week op vrijdag en zaterdag om 4u ’s morgens diezelfde N60 af. De brug over de E17 vermijd ik altijd (omwille van invoegstrook voor automobilisten komende van de afrit van de E17 die het fietspad kruist), door langs het Mierengoed te fietsen. Maar eerder op de N60 (in de richting van Gent naar Oudenaarde) net na de lichten aan de Hutsepotstraat is het fietspad ook erg in trek bij truckers (van alle nationaliteiten overigens, ook de Belgische) die hun vrachtwagen ’s nachts stallen en wel erg breed inschatten. Je kan dan bij volle duisternis of de gracht in, of over de rijbaan met achteropkomend verkeer wiens snelheid ongeveer het viervoud van dat van jou bedraagt. Kruisje slaan (ik ben niet eens gelovig) en het gas erop dan maar… Nee, ik kan dergelijk egoïsme maar moeilijk bevatten. Hoe haal je het in je hoofd om elke fietser die je vrachtwagen moet passeren in dergelijke gevaarlijke situatie te brengen? Dit mag gerust eens wat harder aangepakt worden.


  5. Resultaat van een verkeersbeleid dat zich blindstaart op snelheidsovertredingen, aantal alcoholcontroles ipv het resultaat ervan, en betalend parkeren voor eigen gewin …

    Dat kost slachtoffers ipv er te vermijden .

  6. JanG Says:

    Die verdomde N60 is voor mij een mogelijke route naar het werk. Wel korter dan wat ik nu doe, maar ik geef toch de voorkeur aan het jaagpad langs de Schelde. De keren dat ik een klein stukje N60 erbij neem, is er altijd wel ergens zo’n hindernis. Ik vermoed dat het in die bestuurders hun hoofd zelfs niet op komt dat ze op een fietspad staan.
    Niet enkel de bestuurders gaan hier in de fout. De parkeerstrook is zelfs te smal voor gewone auto’s en het fietspad is alweer zo’n beruchte moordstrook.
    Cynisme ten top: ooit hoorde ik dat de wegbeheerder – juist: AWV – het voor de fietsers veiliger zou maken. De oplossing: simpelweg verbieden hier te fietsen…

  7. Peter J Says:

    101 bellen met een verzoek tot wegslepen. 😉


Geef een reactie

