Put

Het systeem van nutsmaatschappijen X, Y en Z om één probleem te laten afhandelen door verschillende ploegen is misschien goedkoop, maar zelden efficiënt.
Meestal blijft de hinder langer aanslepen, want de ploeg die de put moet/mag vullen werkt chronologisch.
Extra hinder wordt niet in rekening genomen.
Een afgesloten voetpad en / of fietspad?
Ach…
Een put in een verkaveling wordt even chronologisch aangepakt als een put op een drukke voetgangers- of fietsas.

15okt17, Meulesteedsesteenweg

Zolang het de autorijweg niet is maalt niemand erom.
En dan blijkt dat ze niet eens materiaal hebben om een put minimalistisch af te sluiten.
Of zat dat bij een andere ploeg?

15okt17, Meulesteedsesteenweg

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

3 gedachten over “Put”

  1. Och, voor één keer dat het geen voertuig is dat op het fietspad staat. Overigens is een deel van de parkeerstrook vrijgemaakt om rond de hindernis te fietsen. Vooral vervelend voor kasseihaters.

    1. Och, het is ook niet alsof die vrijgemaakte parkeerstrook maar enkele uren overdag vrij is van geparkeerde auto’s.
      Bv. enkel van 7h tot 17h of zo.
      Anders zou dat buiten die uren wel vervelend kunnen zijn voor fietsers en voetgangers.

      Het is ook niet alsof er tussen die uren werklui bezig zijn de grond van een put in het voetpad vlak naast die vrijgemaakte parkeerstrook te plaatsen.
      Anders zou dat tijdens die uren wel vervelend kunnen zijn voor fietsers en voetgangers.

      Het is ook niet alsof een Vlaamse wegbeheerder kan verplichten om de werf zo in te delen dat er een permanente en beveiligde werfdoorgang is voor fietsers en voetgangers.
      Anders zou dat tijdens heel de werfperiode de vervelende gevolgen kunnen verminderen voor fietsers en voetgangers.

      Het is ook niet alsof onze overheden minder hinder door wegenwerken enkel promoten voor autoverkeer of zo.

  2. signalisatie en beveiligde alternatieven voor fietsers blijven een groot probleem bij wegenwerken en werven. Er zou daar een vademecum met voorschriften moeten voor bestaan dat ook door de bestuurlijke overheid op het terrein gecontroleerd wordt en ijwaarbij direct naar de uitvoerder kan opgetreden worden, desnoods noodvoorziening op kosten van ….

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: