Home

Een echte bult

2 november 2017

Fietsbult

Fietsbult

Lourdesstraat Oostakker: een echte fietsbult. Laat ons hopen dat de plannen voor heraanleg vlug overgaan in uitvoering, dan kan deze bult naar het fietsbultenmuseum.

6 Responses to “Een echte bult”


  1. Is dat binnen de bebouwde kom ?
    In dat geval is het verboden om op een verhoogde berm te fietsen …

  2. Lodewijk Says:

    Ik kan me vergissen, maar die fietsbult lijkt me al deel uit te maken van de heraanleg.
    Net zoals dat kort stukje rode betonklinkers (wat in mijn ogen ook een fietsbult is).

    De wegbeheerder toont met de rode asfalt dat ze betere fietsinfrastuctuur kunnen aanleggen dan rode betonklinkers, maar niet echt willen.

    De wegbeheerder toont ook met de niveauverschillen voor fietsers dat ze het vlak kunnen aanleggen voor autoverkeer, maar dat niet willen doen voor fietsverkeer.

    De wegbeheerder toont ook met de naadloze overgangen in ruwe beton in plaats van asfalt dat ze het voor het autoverkeer naadloos in asfalt kunnen, maar dat niet willen doen voor fietsverkeer.

    Ik stel me ook de vraag of de Lourdesstraat nog de categorie verbindingsweg moeten hebben. De N424 loopt parallel en is daar veel beter voor geschikt.

    De Braess paradox is ondertussen 49 jaar oud. Hoog tijd dus voor onze wegbeheerders om het verleden los te laten en mee te fietsen naar de 21e eeuw 🙂


Geef een reactie

