Home

5 september 2018: verbindingsdag

5 september 2018

We schreven hier al dat de fietstunnel onder de Dampoorttreinsporen op 5, 6 en 7 september zijn weg baant richting Sint-Amandsberg.
Van ver kan je de stapel zand zien die uit het tunnelgat komt.
Verbinden!

05sep18, Gandastraat / Kasteellaan

05sep18, Dampoortstation kant Kasteellaan

05sep18, Dampoortstation kant Kasteellaan

5 september is ook de eerste dag dat de Schelde tussen de nieuwe kaaimuren van de Reep en Bisdomkaai verder uitgegraven wordt.
Verbinden!

05sep18, Bisdomkaai / Reep

05sep18, Bisdomkaai / Reep

Over de stratenaanleg links en rechts van de kaaimuren hebben we het later.

05sep18, Bisdomkaai / Reep

5 september is de eerste werfdag van fietsstraat Coupure Links.
De tunnel onder de Rozemarijnbrug wordt verbonden met de rijweg van toekomstige fietsstraat.
Verbinden!

05sep18, Coupure Links

05sep18, Coupure Links

Omrijden hoort, bijvoorbeeld via tijdelijke fietsstraat Coupure Rechts.

05sep18, Coupure Links

05sep18, Coupure Rechts

05sep18, Coupure Rechts

05sep18, Coupure Links

10 Responses to “5 september 2018: verbindingsdag”

  1. Frans Says:

    Een (tijdelijke) fietsstraat enkel aanduiden met een onooglijk en verplaatsbaar verkeersbordje is om problemen vragen.

    • Julien Says:

      Zonder doorgedreven controle is elke fietsstraat al een dode letter.
      Jammer genoeg spreek ik uit ervaring.
      Zelfs al bedreigingen gekregen omdat er een auto niet snel genoeg voorbij kon.
      Wat ik het ergste daaraan vond is dat het een beroeps chauffeur was met klant in zijn taxi.

    • Vervaeke Marc Says:

      In Waregem zijn fietsstraten ook nieuw, maar echt ongekend. Ik werd al uitgekafferd voor “vuile groenen” toen ik weigerde een k..madam door te laten met een SUV. Ook de eerste bewoner voorbij de fietsstraat viel uit de lucht toen ik hem het principe van de fietsstraat uitlegde. En dit na 6 maand.

      • Bart Verliefde Says:

        Stel dat het nu eens een 65 jarige in een aftandse Fiat was die naar je riep, zou je dat dan ook op die manier posten?

        • Vervaeke Marc Says:

          Neen, inderdaad niet, maar de clichés die hierover bestaan worden alleen maar bevestigd in de praktijk.

          • Bart Verliefde Says:

            Als ze hier steevast op zo’n manier blijven boven komen, is dat inderdaad zo… en dat wakkert het wij-zij gevoel alleen maar meer aan.

            Inzake de fietsstraten, feit is dat fietsstraten heel dikwijls een vals gevoel van veiligheid creëren voor de fietser, er zijn weinig fietsstraten die echt goed ontworpen zijn en veelal zijn die ergens ingevoerd omdat men geen middelen wil besteden aan een goede infrastructuur. En dat zijn dan net de fietsstraten waar de meeste overtredingen gebeuren, omdat je als bestuurder niet het gevoel hebt in een fietsstraat te rijden. Het enige beginbord missen en je weet het al niet meer dat je in een fietsstraat rijdt. Mochten alle fietsstraten ontworpen zijn zoals onderstaande, zou het voor bestuurders al veel duidelijker zijn (zelfs al heb je toevallig het beginbord gemist) en weet je ook meteen wanneer je zo’n ‘rammelstrook’ ziet of voelt dat je in een fietsstraat zit: https://pbs.twimg.com/media/CuQNuDdW8AAfGpe.jpg

      • Frans Says:

        Grafisch heeft de fietsstraat wel een draak van een verkeerbord voortgebracht, maar dit maakt deel uit van de wegcode, en de betekenis ervan kennen is de grondslag van het rijbewijs. Ook voor een 65-jarige in een aftandse Fiat (of bedoelt men hier een bestuurder met een aftandse verkeerskennis?).
        Aangepaste infrastructuur? De smalle straten in onze middeleeuwse binnensteden zijn geen “fietsstraten” maar laten fysisch ook niet toe om bij het inhalen van een fietser een zijdelings afstand van één meter te houden. En toch gebeurt het massaal.

  2. Hilde Says:

    Op de omleidingsborden aan Verlorenkost is sprake van omrijden voor Nieuwewandeling (via de onderdoorgang).
    Maar wat als je als fietser naar de Raas van Gaverestraat, Rozemarijnstraat of Papegaaistraat wil? Dat staat niet aangegeven. Ik zou dan denken dat ik kan doorrijden, want ik heb daarvoor de onderdoorgang niet nodig. Aan foto 7 en 8 te zien, kan dat echter niet.
    Toch gebrekkige signalisatie….

  3. Jelle Says:

    En nog steeds is dat verkeerslicht aan de Gandastraat zo slecht afgesteld. Als je ‘savonds op de knop duwt om over te steken loopt de wachttijd op tot 2 minuten (!!) ook al rijdt er niemand op de ring. Er wordt daar dan ook (enigzins begrijpelijk) voortdurend door het rood gefietst/gewandeld. Ze zijn er nu wel al lang ‘mee bezig’ om dit op te lossen…


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: