6 gedachten over “Plooibaar”

      1. ontplooien na afstappen kost misschien 10 seconden extra reistijd, maar het is een pak hoffelijker naar andere pendelaars toe.
        Ben helemaal pro fiets hoor, het is mijn enigste vervoermiddel, maar krijg het op mijn heupen van het egocentrisme van iedereen in het verkeer. Ook van m’n mede fietsers.

        1. Ben ook kritisch voor fietsers die overtredingen maken. We krijgen al alles naar ons hoofd geslingerd, maar sommige fietsers en hun gedrag zijn echt koren op de molen voor wie anti-fiets is. Heb ooit eens een fietser 4 overtredingen zien maken in één beweging: reed zonder licht, langs de verkeerde kant van de weg, door het rood licht een éénrichtingsstraat in.

  1. De treinwagons lijken de laatste jaren rolstoelvriendelijk(er) geworden te zijn.
    Maar op het gebruik van plooifietsen zijn ze dus niet echt voorzien.

    Zoals op vele vlakken hinkt onze vervoersinfrastructuur achterop. Onbewust of bewust door de wegbeheerder.

    Bv. exact 20 jaar geleden op 30-10-1998 verscheen er in de wegcode een aanpassing van de toepassing van het beperkt éénrichtingsverkeer.
    Een minimale vrije rijbaanbreedte van 3 meter werd voldoende om BEV in te richten voor fietsers (ipv 3,5 meter).

    BEV werd dus de facto de standaard en dat werd verantwoord omdat: “De toename van het autoverkeer is een zeer belastende factor voor de verkeersveiligheid en de verkeersleefbaarheid.”

    20 jaar later is BEV nog steeds niet overal ingericht waar het kan.

    Kortom: 1 Gents circulatieplan maakt de duurzame mobiliteitslente nog niet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s