Home

Fietsstraat Coupure Links

8 november 2018

Uit verf kan je veel leren.
Zoals: hoe zal de fietsstraat Coupure Links eruit zien?
Je kan het concept momenteel tussen de Hospitaalbrug en de Rozemarijnbrug “lezen”.

07nov18, Coupure Links

07nov18, Coupure Links

07nov18, Coupure Links

07nov18, Coupure Links

De autoparkeerplaatsen komen aan de kant van de huizen, en dat lijkt me logisch.
In- en uitstappende autogebruikers hoeven dan de fietsstraat niet te dwarsen.
De fietsers houden zo méér contact met het water.
En ook vanuit de huizen zullen de geparkeerde auto’s minder “beeldvervuiling” zijn, behalve voor kinderen en anderen met hun hoofd op die hoogte.

07nov18, Coupure Links

07nov18, Coupure Links

Het rode asfalt zal stoppen aan de onderdoorgang, dus de rode klinkers richting Rozemarijnbrug vormen vanaf dan het fietspad, vermoed ik.

07nov18, Coupure Links

De werf gaat er traag vooruit, net als in het stuk Visserij tussen Tweebruggenstraat en de Gebroeders Van Eyckstraat.
Sinds 14 oktober is een nonchalance merkbaar bij de aannemers.
Er zijn veel werven, maar de aannemers wanen zich precies onaantastbaar.
Zowel de communicatie als de signalisatie laat plots ferm te wensen over.
Terug naar af, zoe voelt het soms.
Voelen de aannemers een machtsvacuüm?
Komende dagen tonen we nog wat voorbeelden.

Oh ja, wat de fietsstraten betreft: zou er nu wèl een ècht rood asfalt komen?
Zowel de Bijlokekaai als de Henegouwenstraat is het asfalt eerder bruin, ook in aannemerstaal, en bij duisternis en regenweer niet zo goed te onderscheiden van zwart asfalt.
In de Pinte zagen we twee verschillende types rood, wat je op deze foto’s in natte en droge toestand zien.
Ga vooral er zelf eens kijken, want kleur is op foto vlot te manipuleren, of zie je scherm per scherm op een andere kleurresolutie.

31okt18, Louis Van Houttepark (F6), De Pinte

31okt18, Louis Van Houttepark (F6), De Pinte

7 Responses to “Fietsstraat Coupure Links”

  1. Alan Says:

    Over fietsstraten en leesbaarheid gesproken : weten jullie wat er aan de hand is in de Sint Denijslaan aan het Sint Pietersstation ? Dat is een fietsstraat geworden. Er zijn slecht zichtbare borden geplaatst. Maar op het wegdek is er nog craquelė van een fietssuggestiestrook. Het verven van het wegdek staat niet op de agenda. Als fietser rijd ik dan liever in een gewone straat dan in ėėn die zoveel verwarring schept

  2. Frans Says:

    Zelfs overdag zijn de Henegouwenstraat en de Bijlokekaai onzichtbaar als “fietsstraat”.Het duur experiment van op voorhand gekleurde asfalt is niet voor herhaling vatbaar.
    Enkel een verkeersbord heeft weinig effect: deze dagen is de Coupure tussen Hospitaal- en Rozemarijnbrug “verboden voor alle verkeer”: met weinig effect.

  3. Pieter Says:

    De signalisatie aan de werken van Eandis op het kruispunt van de De Pintelaan en de Koekoeklaan laat sinds deze week de wensen over. Het fietspad ligt open en de fietsers worden gedwongen tussen het autoverkeer te rijden. Ik zag al heel wat netelige situaties.

  4. jandefietser Says:

    Ben zojuist langs de Coupure gereden en heb gezien dat blijkbaar het stuk tussen de twee bruggen (Sint Agnetha- en Hospitaalbug) geen fietsstraat wordt. Dat voelt raar aan (ik neem aan dat het fietspad daar ook wel afgeschaft wordt).

    • Hilde Says:

      Ik vond dat ook raar. Er staat aan het oude fietspad geen bord D7 meer, dus ik ga ervan uit dat je daar gewoon op straat mag/moet rijden, richting fietsstraat, maar het voelt vreemd aan.
      Dat is trouwens ook zo op het einde van de fietsstraat aan de Rozemarijnbrug. Men lijkt ervan uit te gaan dat alle fietsers de onderdoorgang nemen, maar ik rij daar vaak de Raas van Gaverestraat of Rozemarijnstraat in. Dan mag je wel rechtdoor rijden het kruispunt op, maar ook dat voelt vreemd aan met de nieuwe weginrichting.

  5. jandefietser Says:

    Wat ik erg verwarrend vond een paar dagen terug: als je vanop of vanonder de Rozemarijnbrug de Coupure richting Nieuwe Wandeling oprijdt dan zie je nergens een bordje `fietspad’ voor je aan de Ekkergemstraat komt. Dat betekent volgens het verkeersreglement dat er op dat stuk ook geen fietspad is en dat je dus op de rijweg voor auto’s moet rijden. Is dat eigenlijk zo bedoeld of komt dat later pas? In tegenstelling tot het eerste stuk staat er daar geen bord met uitleg.

    • Frans Says:

      Als het dat maar was. Er zijn wel meer hiaten in de bewegwijzering. Zo ontbreekt er het verkeersbord “fietsstraat” op de belangrijkste plek: aan het begin ervan, ter hoogte van het Blindenhuis. Daarna volgen wel een aantal panelen, maar die zijn onduidelijk, blijkbaar ontworpen door een derderangsgraficus. Verderop ter hoogte van de overgang tussen de platanen naar de fietsonderdoorgang van de Rozemarijnbrug is het helemaal niet duidelijk wie voorrang heeft. Hebben de fietsers voorrang van rechts op de auto’s? De haaientanden liggen aan de andere kant: voor auto’s die in de verboden richting rijden?
      Soms begrijp ik wel de fietsers die op het afgeschafte fietspad blijven rijden.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: