Antwerpsesteenweg éénrichtingsverkeer

Om de druk van het autoverkeer op Sint-Amandsberg tijdens de Dampoortwerf te beperken, is sinds vandaag de Antwerpsesteenweg éénrichtingsverkeer tussen Grondwetlaan (Potuit) en Schoolstraat. De aanpassing was aangekondigd, kwam in de media en er was duidelijke signalisatie.

Alle automobilisten volgden dus meteen de nieuwe regels op, zoals we gewoon zijn.

Pardon?

U twijfelt?

Oordeelt u zelf.

In sommige steden is de politie in groten getale aanwezig bij zo’n nieuwe situatie. In Gent is dat blijkbaar geen prioriteit – zelfs niet aan de voordeur van het politiecommissariaat.

7 gedachten over “Antwerpsesteenweg éénrichtingsverkeer”

  1. Mijn dochter gaat naar school in de Schoolstraat. De situatie is hier nu onaanvaardbaar. Automobilisten mogen de straat niet meer in vanaf de Land van Waaslaan, maar deze ochtend zag ik veel automobilisten gewoon het verkeersbord negeren. Aan de kant van de Antwerpsesteenweg zouden volgens de laatste omzendbrief over de werken alleen nog maar bussen en plaatselijk verkeer de Schoolstraat in mogen, maar in plaats van een verbordsbord met uitzondering plaatselijk verkeer + De Lijn, stond hier deze ochtend gewoon een bord eenrichtingsverkeer. Al het verkeer van de Antwerpsesteenweg sloeg dus de Schoolstraat in – ik spotte zelfs een camion! Tel daar nog eens het illegale verkeer bij dat van de Land van Waaslaan komt, en je krijgt een onverantwoorde drukte (in een straat die ook voor de werken al te druk was, want veel te smal voor het tweerichtingsverkeer dat er gold). De signalisatie moet hier aangepast worden, en de politie zou zeker in de beginfase maar ook daarna op regelmatige basis aanwezig moeten zijn om toe te zien op de handhaving van de nieuwe circulatieregels.

  2. Het oranje bord kan ook suggereren dat het wat verder doodloopt en je dus nog even verder kan. De pijl met verboden rechtsaf te slaan lijkt wat verborgen te staan achter de geparkeerde wagens. Heb het nog niet met eigen ogen gezien dus moeilijk te zeggen. De borden die daarna volgen zijn uiteraard wel duidelijk genoeg 🙂

  3. Overigens lijkt het door AWV ingevoerde circulatieplan sterk op wat ik had voorgesteld voor het wijkmobiliteitsplan, dat helaas/onbegrijpelijk stopt aan de Land Van Waaslaan en het stuk ten noorden ervan niet meeneemt. Van mij mogen die borden blijven staan na de werken 😉

  4. In het kader van de werken is een beetje verder in de (theoretische fietsstraat) Visitatiestraat de rijrichting omgedraaid wat betekent dat automobilisten nu in beide richtingen rijden?! Tja, een C1 verbodsbord is eigenlijk meer een suggestie zo blijkt.

  5. De visitatiestraat is ook van richting veranderd en daar zag ik vanmiddag nochtans twee combi’s (eentje aan campo santo, eentje aan de striemenbergstraat) staan die toen ik passeerde samen al vijf auto’s hadden stilgezet. Maar inderdaad: ze hadden hun handen vol en de auto’s deden maar wat…

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s