Jan berichtte in 2013 over de nieuwe fietstunnel aan de Treinstraat in Drongen. Hij had toen één woordje van kritiek:
De rest van de tunnel is zó goed ontworpen dat het gebruik van de stenen —het zijn geen echte kasseien— als snelheidsremmer overbodig is. Omdat de hellingen niet steil zijn neemt je snelheid niet bovenmatig toe. Bovendien is het zicht naar en in de tunnel uitstekend.
Jan, 8 augustus 2013
Eerder dit jaar veroorzaakten de stenen nog een stevige val, wist Het Laatste Nieuws. Misschien was dat de aanleiding om onze opmerking na negen jaar ten harte te nemen?
In ieder geval: de tunnel werd mooi geasfalteerd en is daarmee een stuk comfortabeler dan voorheen én dan die betonnen tunnels en onderdoorgangen die recent werden aangelegd.

Ook 2 van mijn zonen kwamen door de loszittende kasseien ten val, heb er telkens een mail voor gestuurd om de gevaarlijke situatie aan te kaarten, heb daar nooit een reactie op gekregen ;( doch zijn we nu vooral tevreden met het vernieuwde resultaat!