Wil je de redactie van Fietsbult of de Gentse Fietsersbond contacteren? Kies dan één van deze twee adressen.
Zo bereik je de redactie van deze blog: fietsbult@fietsersbondgent.be
Suggesties, foto’s of teksten met een grote menselijkheid zijn welkom, zonder garantie op publicatie.
Zo bereik je de Gentse Fietsersbond: kern@fietsersbondgent.be
Wij zijn allen vrijwilligers. Het kan even duren voor u reactie krijgt.
Alle berichten en ander fietsnieuws volgen? Volg Fietsbult op Facebook en schrijf je in op onze nieuwsbrief
Pers, journalisten en fotografen kunnen ons snel bereiken via onderstaande nummer:
0498/801 187
Inschrijven op de perslijst kan via deze link.
Voor fietsliefhebbers en beleidsmakers, zeker kijken naar de documentaire: Brussels Express.
http://www.brusselsexpressfilm.be/
“FIETSVRIENDELIJKE STEDEN BESTAAN NIET!”
http://www.apache.be/2013/05/30/fietsonvriendelijk/
Geachte,
De foto waarbij steunwielen te zien zijn genoot mijn volle aandacht.
Ik zoek voor een 24″ fiets zulke (grotere) steunwielen. Waar kan ik deze bekomen?
Met vriendelijke groeten
Jos B
Dag Jos,
welke foto bedoel je?
Hoeveel van de bijdragers hier werken in de privé-sector? Dus niet voor overhead noch vzw?
Ik heb reeds in verschillende sectoren gewerkt en stel vast dat in de echte privé-sector, de reële economie, een auto onmisbaar is. Zelfs als je zelf op een A-locatie zit, wat tegenwoordig enkel de ambtenaren gegund is (zie de torens aan Leuven en Gent-Sint-Pieters), kan je nog niet zonder auto, want bijna al je klanten zitten op locaties die enkel met de auto bereikbaar zijn.
Er is een gigantisch verschil tussen wat de overheid wil en wat de bevolking wil. Mensen die voor de overheid of vzw werken hebben totaal geen notie hoe er in de privé-sector gewerkt wordt. En het zijn net die groepen die tijd hebben om rapportjes te schrijven en veel lawaai te maken.
Foute beschuldiging, je drukt er vooral je wrevel over je eigen tijdverlies mee uit, en dat vanuit je eigen jobomschrijvingen. Kijk naar de stijgende cijfers qua autobezit, dààr zit de knoop. Ik ken massa’s mensen in de privé die zonder auto kunnen (en functioneren), zelfs/ook bij autofabrieken als Volvo. Steden kunnen niet méér auto’s slikken, ook al groeien ze qua aantal inwoners. Wij zijn niet anti-auto, wel pro-fiets. Samengevat: we stellen de 20e eeuwse Belgische/Vlaamse/Gentse recepten in vraag. Sommigen van ons rijden ook met de auto. Sommigen niet. We zijn ervan overtuigd dat zéér veel mensen de auto nemen omdat 1) ze bang zijn om zich met de fiets te verplaatsen; 2) omdat ze in woon/werkverkeer een droog dak en muziek verkiezen. Hoe méér mensen van deze twee groepen de overstap naar fiets / openbaar vervoer maken, hoe méér plaats er overblijft voor wie de auto écht nodig heeft. Kortom: win/win. Wat die torens op A-locaties betreft: ze mikken op woon/werkverkeer met Openbaar Vervoer, en werk/werkverkeer vandaar uit met dienstwagens. Reken uit je winst.
Yves, uw mailbox zit vol. “quota exceeded”.