Gentse Feesten 2012 (2)

15jul12, 14u31, Pakhuisstraat
15jul12, 14u32, Sint-Michielshelling
18jul12, 22u25, Pakhuisstraat
22jul12, 19u48, Pakhuisstraat
22jul12, 19u49, Pakhuisstraat

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

8 gedachten over “Gentse Feesten 2012 (2)”

  1. De fietsrekken onder de Sint-Michielsbrug zijn dezelfde als die op de fietsparking aan de Baudelokaai tijdens de Gentse Feesten.
    Ik had problemen om mijn fiets er op een goede manier aan vast te maken: mijn slot (rond) kan net niet door de openingen in de (ovalen) beugels…..
    Ben ik de enige met dat probleem?

  2. Ik vind die rekken trouwens om nog een reden niet zo handig: je moet je stuur er inhangen, maar opletten dat je daarbij je kabels niet afrukt (toch bij mijn fiets met hoog stuur het geval). En je zit tegen het stuur van je buur aan.
    Op de foto te zien zijn er meer mensen die daar moeite mee hebben, want een hoop fietsen hangen niet in de haken.

    Zijn er nog mensen die die rekken niet zo denderend vinden?

  3. We zullen eens moeten testen met verschillende fiets- en stuurvormen om een gefundeerd oordeel te vellen: vlinderstuur, hoog stuur, vlak stuur, vouwfiets, bakfiets, …

  4. Deze stallingen zijn nu gebruikt als voorlopige stalling voor het filmfestival op Ter Platen. Ik ga mijn bakfiets daar in elk geval niet in hangen. Maar ik wil hem natuurlijk wel kwijt kunnen in de bewaakte stalling.
    In een bewaakte stalling vind ik het trouwens niet noodzakelijk dat hij ergens aan vast kan. Wanneer ik mijn fiets nu in de ondergrondse parking van Gent Sint Pieters parkeer, maak ik hem ook niet vast.

    1. Ik wil mijn fiets wĆ©l aan iets stevigs vast kunnen maken in een bewaakte stalling. Beter twee beveiligingen dan Ć©Ć©n te weinig…

      PS. Bedenk dat de gewone “hoefijzersloten” (merk AXA of iets anders) die standaard op een fiets zitten, waardeloos zijn als slot. Veel van die sloten zijn gewoon te openen met een balpen of een blanco sleutel, te krijgen op het internet.

      Ik wil het niet meemaken dat iemand gewoon wegwandelt met mijn fiets waar ik zoveel tijd en geld ingestoken heb.
      Dan moet je hopen dat de dief goed zichtbaar op de camerabeelden staat, dat ze hem kunnen identificeren, en dat ze je fiets dan nog terugvinden…

      Conclusie: een bewaakte stalling zonder diefstalveilige stallingen is nutteloos.

Plaats een reactie