Vrijdag was het drie jaar geleden dat Nikita Everaert dood gereden werd op het kruispunt van de Antwerpsesteenweg met de Orchideestraat. Het zwarte punt werd nog zwarter dan voorheen. Het proces in de rechtbank is nog steeds niet afgerond. De werf die het kruispunt moet ombouwen tot een “wit kruispunt” is nog steeds niet begonnen.
Het was een klein berichtje in de papieren krant van zaterdag. Het haalde de internetkrant niet.
20 februari 2021, De Gentenaar
Voor een aantal mensen – ouders en nabestaanden-was dat korte bericht vermoedelijk droevig of pijnlijk nieuws. Agentschap Wegen en Verkeer zorgde ervoor dat ze het nieuws te horen kregen voordat het in de krant verscheen.
Bij ons bleef er een bittere nasmaak / wrang gevoel hangen, en véél vragen. Wil dat zeggen dat Fluvius zo’n belangrijk wegen- en fietsdossier niet prioritair behandelde? Wil dat zeggen dat het gewoon een dossier van de stapel is, chronologisch te behandelen? Wil dat zeggen dat nutsmaatschappijen geen fietstoets hebben, en dus de nieuwste / zoveelste remmende factor worden in de ontwikkeling van veilige fietsinfrastructuur? Of komt dat nu pas voor het eerst in de media? Ook de werf aan de Dampoort loopt vertraging op door een (andere) nutsmaatschappij. Bizar: twee Gentse fietswerven op één maand tijd. Fietsersbonden te lande, kennen jullie andere wegendossiers die omwille van een nutsmaatschappij vertraagd werden?
Erg…