Uitzoomen

Dit is een stadsgrens.
Lochristi legt een rode loper:

19maa11, 17u03, Voordestraat, Lochristi

Het is ook een missing link:
19maa11, 17u02, Voordestraat

19maa11, 17u01, Voordestraat
19maa11, 17u00, Voordestraat

Dit zou een mooie fietsas tussen Gent en Lochristi kunnen zijn.
Toch raar hoe Gent hier zelfs met verf niet bij aansluit.
Een echte missing link.
Voor de centrummussen: dit is de locatie.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

7 gedachten over “Uitzoomen”

  1. Hé, daar heb ik vorige week nog gefietst! Vreselijk stukje viaduct, net zoals de andere viaducts (in Oostakker) over de R4 (Smalleheerweg en Eksaardse rijweg). Gek dat het rond Volvo wel kan….

  2. Fietsbult toont ons bijna dagelijks dat het Gents fietsbeleid véél beter kan. Toch wil ik het in deze vergelijking enigszins opnemen voor het stadsbestuur. Een grootstad heeft een pak meer opdrachten en prioriteiten (zoals haven, armoedebestrijding, politie, monumentenzorg en musea) dan kleinere en rijkere randgemeenten die fietsbeleid dan ook zeer hoog op hun agenda kunnen plaatsen en houden. In sommige riante gemeenten scheiden haagjes het fietspad van de rijbaan: heel mooi natuurlijk. Stel dat Gent dit voorbeeld zou volgen (indien daarvoor ruimte zou zijn en zelfs in zeer beperkte mate gebeurt): hoeveel kilometers haag moeten dan niet worden gesnoeid? Overigens staan er in Gent wellicht meer fietsbruggen en fietsstallingen dan in alle randgemeenten samen. En meer “missing links”?

    1. Maar kan een gemeente niet gewoon uit de fondsen van het gewest putten voor de aanleg van fietspaden/missing links? Of ijl ik?

    2. Ik kan Frans volgen dat Gent als grote stad idd een centrumfunctie heeft met alles wat daarbij komt kijken. Maar het doet soms wel pijn om vast te stellen dat voor bepaalde aspecten wel geld is (autoparkings e.d.) en dat voor andere aspecten (fietsinfrastructuur) enkel de kruimeltjes overblijven.

      1. Dat snoeien van die hagen is geen probleem: Gent voert nu al een politiek om voldoende groen te voorzien en al die bomen en struiken moeten ook onderhouden worden. Een fietspad met een haagje naast in de Keizer Karelstraat en de Brabantdam: het zou de straten geweldig opfleuren.

        Geld is ook geen (groot) probleem. @mht: Gent probeert zoveel mogelijk subsidies binnen te rijven van gewest, provincie en Europa met het Fietsfonds en dat lukt aardig. Soms krijg ik de indruk dat dat nog de enige reden is dat Gent nog moeite doet voor nieuwe fietsinfrastructuur.

  3. De fietsas melle-gent via de Gontrode heirweg is ook zo’n geval… Al komt er daar verbetering met de aanleg van een fietspad over de varensbrug. Nu de rest van de gontrode heirweg nog!

Geef een reactie op jan Reactie annuleren