Foert (melding 100)

Ik lees al decennialang krantenartikels dat nutsbedrijven zullen leren om voetgangers en fietsers te respecteren.
Rondom Gent Sint-Pieters toont Eandis dagdagelijks het tegendeel.
De lichten op het kruispunt Voskenslaan/Sint-Denijslaan hebben drie weken gebrand, en zijn alweer meer dan een week “dood”.
En op de Kortijksesteenweg zegt Eandis luid en duidelijk foert tegen voetgangers en fietsers:

17jan11, 21u05, Kortrijksesteenweg

Nee, geen flauwe toespelingen op het doel van deze werf.
Mag Eandis geen werken uitvoeren?
Tuurlijk wel, maar liefst op een beschaafde manier.
Intelligente organisaties leren bij van nog beschaafdere organisaties.
Kan iemand de werfverantwoordelijken van Eandis eens meenemen naar een stad als Berlijn?
Mocht men daar durven een hoofdas op deze manier geblokkeerd achter te laten, het kot was te klein.
De beschaafde Vlaming vindt zo’n blokkage blijkbaar normaal.

Auteur: yves

Deze blog wil berichten over het fiets-wel en wee in een leuke stad.

5 gedachten over “Foert (melding 100)”

  1. Enkele weken van hetzelfde in de Sint-Denijslaan (ook van – een onderaannemer van denk ik – Eandis).

    Ooit gehoord van een oud-leraar: als student hadden een tentje van de RTT “geleend” en ergens in een Gentse straat opgezet, wat kasseien uitgebroken en de boel laten liggen… Misschien moet Trapkracht ook maar eens overstappen naar oude studentenstreken?

    Een andere: met een lange ladder door de stad wandelen…

    1. en daarom werden ‘inspraakmomenten’ en ‘informatieavonden’ in het leven geroepen: geef de mensen een plaats om te reclameren, en dan kunnen ze daar hun stoom aflaten ipv een actie te ondernemen die ook in de straten voor hinder zorgt. Toch slim gezien van project GSP, en ze bewijzen al jaren dat dit concept werkt, want ze kunnen ongestraft hun zin blijven verder doen en de zwakke weggebruiker blijven kloten, die doen toch niets!

  2. Leg alle nutsleidingen onder de rijstroken voor de auto’s en breek die open als er wat moet veranderen.
    Ha neen, wacht: dat kan niet, want dan zal er protest volgen. We hebben nog een lange weg af te leggen.

  3. Een “honderdste” die kan tellen! Zo kweek je uiteindelijk foert-fietsers. Eigenlijk is er weinig veranderd: een hoop steengruis is even hinderlijk als de foutparkeerders die dit fietspad maandenlang hebben bezet.

  4. Ook opvallend: er wordt een weg vernieuwd, inclusief fietspad en trottoir en na nauwelijks een paar weken wordt het fietspad en/of trottoir gedeeltelijk open gebroken door een maatschappij voor gas/elektriciteit/water/internet/tv/… De theorie dat men bij het vernieuwen van wegen ook maar direct dat soort dingen aanpakt terwijl die wegen onderbroken zijn, is dus ook een stille dood gestorven.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: