Home

Ole

4 november 2008

Bericht 150 hoort overduidelijk in de categorie “wijn“.
Wie maandagavond rond de Zuid een flinke zwerm fluohesjes wijn zag drinken uit plastic bekers had geen hallucinaties. Het was écht.

3nov08 17u44 Graaf Van Vlaanderenplein.

3nov08 17u44 Graaf Van Vlaanderenplein.

3nov08 17u12 Graaf Van Vlaanderenplein

Zo kwam het dat een actie een inhuldiging werd. Het lint dat meegebracht was om een veilig fietspad af te spannen werd nu plechtig doorgeknipt:

3nov08 17u42 Graaf Van Vlaanderenplein

3nov08 17u42 Graaf Van Vlaanderenplein

De eerste fietsers kregen applaus.

3nov08 17u42 Graaf Van Vlaanderenplein

3nov08 17u42 Graaf Van Vlaanderenplein

De 2 mannen van ’t stad verdienen een medaille voor zorg: ze kwamen terug met een plank, zodat dit geen fietsbult werd:

3nov08 18u38 Graaf Van Vlaanderenplein

3nov08 18u38 Graaf Van Vlaanderenplein

Diep in m’n hart vind ik het best wel klote/sneu voor wie door deze maatregel met z’n auto in de file terecht komt. Ik ben geen autohater. Ik apprecieer simpelweg dat de minder sterken beschermd worden. Was deze werf anders georganiseerd, dan was gans deze heisa niet nodig. In Duitsland kan men werven zéér compact organiseren, zowel in de breedte als in de hoogte. Ik zag in Parijs een werf die volledig op poten stond: no problem voor voetgangers en fietsers. En dichter bij ons zag ik dit:

17apr08 18u52 Stalhof

17apr08 18u52 Stalhof

Een werf verkeersveilig beheren kan dus. Morgen actie aan een andere werf? (grapje)

2 Responses to “Ole”

  1. Donald Says:

    Deze morgen 04/11/2008 om 6u30
    was het fietspad terug bezet,
    zelfs meer, als fietser moest ik uiterst links van de rijweg tussen de auto’s rijden!
    Het fietspad en het rechter rijvak stond vol containers!
    Deze avond 16u30 was het fietspad nog steeds bezet!
    Dat was wat men noemt een korte actie?
    Donald


  2. Idd een groot succes gisteren. Jammer dat ik zelf geen fluo-vestje (mee) had. Ook goed van die plank.

    Wat de auto’s betreft: dat valt nog goed mee, denk ik. Zowieso is het eindpunt van het Zuid een knooppunt, waar auto’s ofwel verder stadinwaarts rijden ofwel rechts afslaan naar het Sint-Annaplein. Dat is eveneens een flessenhals daar, waar er maar één auto tegelijk veilig door kan en voorzichtigheid geboden is, mede door het drukke fietspad naast de weg. Een of twee rijstroken maakt in dat geval weinig verschil voor de doorstroming. Alleen zal met slechts één rijstrook de file beduidend langer ogen, maar de benodigde tijd om het traject af te leggen zal niet zoveel verschillen.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: